Перед кожною іноземною компанією в процесі прийняття рішення щодо виходу на український ринок постає одне з найперших базових питань – форма здійснення діяльності. Найчастіше іноземні компанії виходять на український ринок шляхом створення свого представництва. Діяльність іноземного суб’єкта права в Україні у формі представництва такого нерезидента має свої переваги та особливості.
Розглядаючи доцільність створення представництва, іноземна материнська компанія повинна чітко уявляти собі характер діяльності в Україні: чи матиме місце просто дослідження ринку та здійснення чисто представницьких функцій компанії нерезидента в Україні, або ж здійснюватиметься господарська діяльність? Відповідь на це питання є ключовим, оскільки від неї залежатиме, чи буде представництво отримувати прибуток і, відповідно, бути платником податків в Україні, які рахунки потрібно відкривати у банківських установах, і взагалі, можливість здійснення таких господарських операцій на території України через іноземне представництво. Крім того, необхідно завчасновивчити і критично оцінити заплановані види діяльності, обсяги та частоту транзакцій,особливості здійснення господарських операцій та/або комерційної діяльності, щоб упевнитися в доцільності здійснення таких функцій через представництво нерезидента.
Відповідно, представництво може бути засноване як таке, що не має права здійснення діяльності в Україні, і постійне представництво нерезидента - через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні (таких переважна більшість).
За чинним законодавством України, представництво не вважається окремою юридичною особою, а є таким що діє від імені та в інтересах материнської компанії. Керує представництвом голова представництва що діє в межах повноважень, наданих йому материнською компанією шляхом видачі довіреності.
Зазначимо, головними перевагами господарювання у формі представництва є можливість нерезидента здійснювати безпосередній контроль над діяльністю, здійснювати пряме фінансування та утримання представництва,а також «вага авторитету» материнської компанії, оскільки зобов’язання, що виникають з правочинів, які укладає Представництво відповідно породжують зобов’язання для материнської компанії, що є у певних випадках набагато привабливішим для контрагентів, ніж співпраця з новоствореною особою, формально незалежною від компанії-нерезидента.
Крім того, в компаніях з іноземними інвестиціями найчастіше використовують працю іноземних громадян, що потребує щорічного оформлення відповідних дозволів на працевлаштування, що передбачає виконання певних формальностями, часовими і матеріальними затратами. Для працівників Представництва такі дозволи не потрібні – вони працюють на підставі спеціальних службових карток, оформлення яких не потребує такого обсягу формальностей, як отримання вказаного дозволу.
Разом з тим, створення та діяльність іноземного представництва пов’язана із значним колом формальних вимог та приписів, які мають вирішуватись компетентними фахівцям. Юристи та консультанти „АЛЬЯНС РАТУШНЯК І ПАРТНЕРИ” надають комплекс послуг по реєстрації та акредитації постійних представництв нерезидентів в Україні та забезпечать правове супроводження їх діяльності на території України. На початковому етапі - це підготовка рекомендацій та юридичних висновків та довідок щодо виходу нерезидентів на український ринок, консультування щодо процедур та умов ведення бізнесу в Україні, режиму оподаткування та інше.
Реєстрація представництва сама по собі процес порівняно та тривалий у часі, необхідно підготувати певні документи, належним чином оформити їх, здійснити переклад.
Документи, що подаються до реєстрації, більшість з яких видається в державі реєстрації іноземної компанії, повинні відповідати певним формальним та змістовим вимогам, тому для уникнення ще більших часових заминок, доцільно довірити підготовку їх проектів фахівцям, які мають досвід з підготовки таких документів.Готуючи такі проекти слід враховувати всю специфіку роботи Представництва в Україні, оскільки на їхній основі яких здійснюватиметься діяльність іноземного суб’єкта в Україні.
На етапі підготовки документів юристи та консультанти „АЛЬЯНС РАТУШНЯК І ПАРТНЕРИ” надають рекомендації щодо: підготовки проектів тих документів, які отримуються в державі материнської компанії, їх змісту, форми, належної легалізації, враховуючи діючі двосторонні угоди такої держави з Україною.
Наші фахівці проводять реєстрацію в органі реєстрації – наразі це Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, здійснюють акредитацію в податкових органах, органах статистики та державних фондах.
На початковому етапі діяльності представництва, юристи „АЛЬЯНС РАТУШНЯК І ПАРТНЕРИ” надають консультації щодо укладення договору оренди офісу, найму працівників, укладення трудових контрактів, отримання службових карток для іноземних працівників.
В процесі своєї діяльності Представництво стикається з багатьма труднощами правової системи України. Так, для некомерційного представництва важливо уважно вести документообіг. Наразі діяльність таких представництв обмежена дослідженням кон’юнктури ринку та виявленням громадської думки, досліджень та експериментальних розробок в некомерційних цілях. При цьому, виявлення ознак комерційної діяльності представництва означає для нього визнання його постійним в контексті Податкового Кодексу України та, відповідно, начислення податків, притягнення до відповідальності та застосування штрафних санкцій.
Фахівці „АЛЬЯНС РАТУШНЯК І ПАРТНЕРИ” здійснюють юридичний супровід діяльності представництва, надаючи консультації з питань податкового права, трудового, корпоративного права, міжнародної торгівлі та інвестицій.
Адвокати та юристи ЮК «Альянс Ратушняк і Партнери» надають наступні послуги щодо реєстрації та юридичного супроводу діяльності іноземних представництв:
- підготовка рекомендацій та юридичних довідок щодо виходу нерезидентів на український ринок;
- консультування з приводу оптимальної форми ведення бізнесу за вказаних умов;
- рекомендації щодо підготовки документів, формальних та змістових вимог до них; умов їх легалізації в Україні;
- підготовка проектів документів, та подальший переклад документації;
- проведення реєстрації представництва нерезидента в органі реєстрації;
- акредитація представництва в податкових органах та держаних фондах;
- консультування та допомога в укладенні договору оренди офісу;
- найм працівників, укладення трудових контрактів, організація отримання службових карток співробітникам представництва;
- юридичний супровід діяльності представництва
- Консультації з питань податкового права, трудового, корпоративного права, валютного законодавства, міжнародної торгівлі та інвестицій.
Щоб отримати консультацію, або замовити послугу, зателефонуйте по тел. 044-227-16-81(82), або напишіть нам електронного листа.