Українська
Русский
English
Ратушняк и Партнеры Tel: +38(044)227-16-81
Fax: +38(044) 586-46-59
03-05-2024
Головна сторінка | Про нас | Клієнти | Події | Публікації | Наша практика | Проекти | Вакансії | Карта сайту | Контакти
Спеціалізація

str Авторське право та Інтелектуальна Власність
str Агро бізнес та сільськогосподарське виробництво
str Антимонопольне та конкурентне право
str Будівництво та реконструкція
str Земля
str Злиття та Поглинання
str Іноземні Інвестиції
str Корпоративне Право та Корпоративні Фінанси
str Корпоративні реорганізації
str Міжнародна торгівля; Зовнішньоекономічна Діяльність; Митне Регулювання
str Нерухомість та майно
str Податкове Право
str Сімейне та Спадкове право
str Страхове право
str Транспортне право
str Трудове право

Офшорні схеми доживають свої останні дні?

23.07.2013

20 червня Верховною Радою України прийнято у другому читанні та в цілому Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення»(законопроект №2515 від 12.03.2013). Наразі документ очікує на підпис Президента України. Навколо резонансного нормативного акту тривають палкі дискусії та жваві обговорення, що й не дивно, враховуючи можливі наслідки його прийняття для бізнесу та країни в цілому.
Закон позиціонується як такий, що покладе край використанню оптимізаційних схем з використанням юридичних осіб, зареєстрованих в офшорних зонах та в інших країнах, де ставка податку на прибуток є істотно нижчою, аніж в Україні.
Законом вносяться зміни до Податкового кодексу України (ПКУ) в частині запровадження так званого «трансфертного ціноутворення» - системи визначення звичайної ціни товарів та/або результатів робіт (послуг) у операціях, визнаних «контрольованими» згідно ПКУ.




Зокрема, «контрольованими» визнаються операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні, за умови, що загальна сума здійснених операцій з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування ПДВ) за календарний рік (підп. «б» підп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ).

«Контрольованими» також визнаватимуться операції з пов’язаними особами – нерезидентами, незалежно від того, за якою ставкою такий нерезидент сплачує податок на прибуток (перший абзац підп. «а» підп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ).

Нарешті, операції з пов’язаними особами – резидентами також визнаються «контрольованими» за умови, що такі особи(другий абзац підп. «а» підп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ):задекларували збитки за попередній податковий (звітний) рік; або застосовують спеціальні режими оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок) станом на початок податкового (звітного) року; або сплачують податок на прибуток підприємств та/або ПДВ за іншою ставкою ніж базова (основна) відповідно до цього Кодексу станом на початок податкового (звітного) року; або не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок податкового (звітного) року.

Зі змісту Закону не зовсім чітко зрозуміло, чи застосовується мінімальна сума операцій за календарний рік (50 млн. грн.) до операцій з пов’язаними особами. Так як ПКУ визначає, що обмеження стосується «операцій, передбачених цим підпунктом», що можна трактувати як посилання на підп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ загалом (в цьому разі мінімальна сума застосовуватиметься до всіх операцій), або лише на підп. «б» підп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39ПКУ (це означатиме, що мінімальна сума не стосуватиметься операцій з пов’язаними особами, тобто останні будуть визнаватись контрольованими незалежно від суми). Перше трактування нібито випливає з мети законопроекту, викладеної в Пояснювальній записці від 12.03.2013 р., тоді як друге трактування більше відповідатиме фіскальній політиці, бо передбачатиме ширший обсяг операцій, які визнаватимуться «контрольованими».

Закон передбачає обов’язкову звітність платників податків, які проводять контрольовані операцій протягом звітного року. Великі платники податків також матимуть змогу узгодити ціни в контрольованих операцій з Міністерством доходів та зборів України шляхом укладення відповідного договору. До процедури узгодження також можуть залучатися податкові органи іноземних держав, резидентами яких є сторони відповідних зовнішньоекономічних контрактів.

Контроль над правильністю визначення податкових зобов’язань по контрольованим операція здійснюватиметься шляхом моніторингу цін, а також податкових перевірок особливого виду, які проводяться незалежно від «звичайних» перевірок та можуть тривати до шести місяців (підп. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ).

Що важливо, п. 120.3 ст. 120 ПКУ передбачатиме значні штрафні санкції за неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про проведені ним протягом року контрольовані операції відповідно до вимог ПКУ:

  • 5 відсотків загальної суми контрольованих операцій - у разі неподання звіту про контрольовані операції;
  • 100 мінімальних заробітних плат - за неподання документації, визначеної підп. 39.4.13 п. 39.4 ст. 39 ПКУ(ця санкція застосовуватиметься тільки до великих платників податків).

На відміну від штрафних санкцій за визначення контролюючим органом податкових зобов’язань по контрольованим операціям, які до 1 вересня 2014 р. застосовуватимуться в розмірі 1 грн., штрафні санкції за неподання звітності або документації застосовуватимуться з дати набрання чинності Законом одразу в повному обсязі (підп. 17 підрозділу 10 “Інші перехідні положення” розділу XX “Перехідні положення” ПКУ).

В цілому, в разі його підписання Президентом України, Закон принесе до податкового законодавства багато істотних нововведень, що повністю змінять «правила гри» на арені міжнародного податкового планування, та змусять бізнес переглянути деякі діючі «оптимізаційні канали».

Корисне посилання:

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» (законопроект №2515 від 12.03.2013)



Сервiси та послуги

str Аутсорсинг юридичних послуг абонентське обслуговування
str Будівельний підряд
str Договори та контракти
str Дозволи на працевлаштування іноземців
str Загальні збори акціонерів, oрганізація та проведення
str Започаткування бізнесу. Реєстрація юридичних осіб.
str Ліквідація та банкрутство
str Ліцензування та дозвільні процедури
str Податкові консультації та податкові спори
str Послуги в сфері інтелектуальної власності. Реєстрація торгових марок.
str Продаж та купівля землі
str Реєстрація та юридичний супровід діяльності представництв нерезидентів в Україні
str Реорганізації підприємств
str Сімейні правовідносини та спори
str Складання позовних заяв, підготовка до судового розгляду
str Спадщина та дарування
str Судові справи
str Трудові контракти
str Трудові спори
 
hr
Головна сторінка | Про нас | Клієнти | Події | Публікації | Наша практика | Проекти | Вакансії | Карта сайту | Контакти

Україна 03150, г.Киев, ул. Ямская, 72 | тел.: +38(044)227-16-81 | факс: +38(044) 586-46-59


email
Copyright 2007 © Альянс Ратушняк и Партнеры
bigmir)net TOP 100
Разработка сайта - BUNKE.com.ua