29.07.2013
Незважаючи на те, що при міжнародних автоперевезеннях тахографи стали буденністю, однак впровадження тахографів при здійсненні внутрішніх перевезень викликає у перевізників лише проблеми. І хоча, в черговий раз, задекларовані державою турбота про водіїв, підвищення безпеки руху, впровадження європейських цінностей, однак все це нівелюється низькою якістю доріг, європейськими цінами на паливо, але їхньою українською якістю, додатковими значними витратами для перевізників при встановленні тахографів, адже вартість тахографів значна, та, врешті-решт,наявністю великої кількості наглядових органів.
Слід зазначити, що застосування тахографів на транспорті поширюється на суб'єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
У транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої - тахографи.
Алепри внутрішніх перевезеннях відповідно до Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 року № 340 (14 вересня 2010 р. за № 811/18106) «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів»(Розділ VI. Облік робочого часу) автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Даним положенням передбачається поетапне впровадження тахографів при внутрішніх перевезеннях:
- З 01.06.2012 року для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 150 км, перевезення небезпечних вантажів;
- З 01.06.2013 року перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км;
- З 01.06.2015 року перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою від 3,5 тонн до 12 тонн.
До введення тахографів як обов’язкових, на транспорті дозволяється використовувати індивідуальну книжку водія.
Керуючись ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт» управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн.).
На даний час прямих штрафів за відсутність тахографа при внутрішніх перевезеннях поки, що не передбачено, однак інспекція з нагляду за безпекою руху на наземному транспорті вправі видати припис щодо усунення порушення (встановлення тахографа, ведення індивідуальної книжки водія, тощо), і якщо даний припис не буде виконано, то інспекція вправі накласти штраф в розмірі 680 грн. (ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт»).
Для інформації:тахограф - це контрольний бортовий реєструючий прилад у складі транспортного засобу, призначення якого полягає в контролі і реєстрації таких параметрів як: швидкість руху, пробіг автомобіля, періоди праці і відпочинку екіпажу.Тахографи бувають двох видів:
- Аналогові (з використанням тахокарти);
- Цифрові (із використанням чіп-карти).
Цифрові тахографи працюють від чіп-карти, яку необхідно зчитувати кожні 28 днів. На чіп-карту записується режими роботи та відпочинку водія, країна в якій починається і закінчується рух транспортного засобу, пройдений кілометраж та інше.
Що стосується аналогового тахографа, інформація на нього записується в період 24 години на відповідну тахокарту, а саме: швидкість, час роботи та час відпочинку водія транспортного засобу. Вартість тахографа - від 5 тис. грн.