09.09.2013
14.08.2013 року КМУ визначив порядок дозволу на проїзд по автодорогах, вулицях і залізничних переїздах великогабаритному й великоваговому транспорту (постанова КМУ за № 582).
Внесені зміни КМУ стосуються чинної Постанови КМУ від 18.01.2001 за № 30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами».
Так, видача дозволу і подання документів, необхідних для його одержання, переоформлення, видачі дубліката й анулювання, здійснюються через дозвільний центр (Державтоінспекція).
Для одержання дозволу перевізник або уповноважена ним особа подає заяву, у якій вказуються заплановані строки проїзду транспортного засобу, маршрут руху, геометричні (висота, ширина, довжина) і вагові (загальна вага, осьові навантаження) параметри транспортного засобу, інформація про вантаж, найменування, адреса, телефон перевізника й прізвище відповідальної за перевезення особи.
Перевізник подає копії погоджувальних документів з власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв'язку по проїзду автотранспорту, а також документ, що підтверджує внесення плати за оформлення дозволу.
За оформлення дозволу справляється плата (Постанова КМУ від 26.10.2011 за № 1098 «Деякі питання надання підрозділами Міністерства внутрішніх справ та Державної міграційної служби платних послуг» (95 грн.).
Рішення про видачу або відмову у видачі дозволу приймається підрозділами ДАІ у десятиденний термін.
Затверджено допустиме перевищення вагових параметрів, зазначених у пункті Правил дорожнього руху про перевезення вантажу, на рівні 2%, які дозволяється перевозити без відповідного дозволу.
КОМЕНТАР:
Внесені зміни не несуть кардинальних перетворень, вони лише деталізують процедури, однак і не спрощують їх. Поки залишається незрозумілим: що означає «авалювання дозволу», про яке йдеться в п. 38 Постанови КМУ – можливо, це нове поняття законодавця, суть якого визначить практика?
До того ж нововведення не вирішують головних проблем перевізників: обмеженість строку дії дозволу, необхідність щоразу отримувати під кожне перевезення дозвіл, однак також невирішеним і принциповим питанням залишається те, що для погодження маршруту, який пролягає через декілька областей, перевізникам в регіонах все одно необхідно буде звертатися до всеукраїнського Автодору, хоча самі дозволи видаватимуть місцеві підрозділи ДАІ.