31.03.2014
18 – 21 березня 2014 року відбулися процедури, пов’язані з підписанням та ратифікацією російськими владними органами «Договору між Російською Федерацією та Республікою Крим про прийняття до Російської Федерації Республіки Крим та створення в складі Російської Федерації нових суб’єктів».
Незважаючи на невизнання цього документа Україною, а також Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй та більшістю держав світу, на території Криму фактично проводяться дії, спрямовані на інтеграцію до правової системи РФ, включаючи видачу російських паспортів населенню, перехід на російський рубль, реформування системи місцевих органів влади. Враховуючи ці обставини, можна спрогнозувати, що в’їзди на півострів невдовзі можуть запрацювати у режимі державного кордону, включаючи висунення до транспортних засобів, вантажів та осіб, які перетинають «кордон», відповідних вимог, зокрема й в частині оформлення перевізних документів.
Враховуючи ситуацію, що склалася, будь-яка діяльність, пов’язана із перевезенням вантажів на території Криму, зумовлює значні юридичні ризики. Юридичні та фактичні ускладнення, що можуть виникнути при перетині новоствореного кордону, здатні спричинити порушення строків подання транспортних засобів і доставки вантажів, а за певних обставин і повну або часткову втрату вантажів через їх вилучення (реквізицію) з певних підстав.
Так само ризикованою є й співпраця транспортних компаній із клієнтами та партнерами - фізичними та юридичними особами, зареєстрованими в автономній республіки Крим, оскільки юридично невизначеним на даний момент є їх резидентський статус, порядок і валюта розрахунків з ними, а також застосовне у відносинах з ними право та статус суду, компетентного вирішувати спори з цими контрагентами.
Додатковим фактором ризику є те, що умови багатьох полісів страхування вантажів та страхування професійної відповідальності логістичних компаній містять винятки з-під дії полісів, під які може підпасти теперішня ситуація в Криму. Тобто, покриття потенційних збитків страховкою також залишається під питанням.
З метою мінімізації ризиків учасники транспортно-логістичного ринку вдаються до різних заходів починаючи від обмеження або повного припинення доставки вантажів до «проблемного» регіону і закінчуючи врегулюванням на договірних засадах обмежень своєї відповідальності за невиконання зобов’язань на території Криму.