17.09.2014
Оформлення первинних документів на підприємстві є надзвичайно важливим аспектом його господарської діяльності. Адже при здійсненні податкових перевірок та розгляді справ судами належне оформлення первинних документів буде слугувати підтвердженням реального здійснення операцій між контрагентами та допоможе уникнути небажаної відповідальності.
У зв’язку з зазначеним Міністерством Доходів і зборів було видано Лист від 01.04.2014 р. N 414/3/99-99-10-04-02-10 в котрому зазначило певні правила складання первинних документів на підприємстві.
Правила складання первинного документа встановлені Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом МФУ від 24.05.95 р. №88. Правила складання податкової накладної визначені Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міндоходів від 14.01.2014 р. №10.
Відповідно до абзацу другого п. 2.13 глави II Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФУ від 24.05.95 р. №88, керівником підприємства, установи затверджується перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці первинні документи (п. 2.14 Положення №88). Окрім того Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (стаття 8) встановлено, що відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Згідно з п. 18 Порядку заповнення податкової накладної всі складені примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податку здійснювати постачання товарів/послуг, та скріплюються печаткою такого платника податку – продавця. Податкова накладна не підписується покупцем товарів/послуг і не скріплюється його печаткою.
Таким чином, наказом по підприємству керівник затверджує перелік осіб, яких уповноважує від імені юридичної особи (підприємства) здійснювати господарські операції (поставку товарів, послуг), а також підписувати первинні документи і податкові накладні. Наказ доводиться до відома працівників під особистий підпис.