22.12.2014
30 жовтня 2014 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15 квітня 2014 р. № 1206-VII. Закон передбачає відміну обов’язкового та перехід на добровільне використання печаток суб’єктами господарювання.
В свою чергу, Національний банк України листом 11 грудня 2014 року « 25-110/74213 надав роз’яснення стосовно використання юридичною особою печатки в процесі банківського обслуговування, зазначивши наступне:
Банк, в процесі банківського обслуговування юридичної особи повинен керуватися її установчими документами (статутом, засновницьким договором, установчим актом, положенням), що є основним документом, який регулює діяльність юридичної особи.
Якщо в установчих документах юридичної особи зазначено про наявність печатки, то вона повинна використовуватися у всіх правочинах юридичної особи, в тому числі і у договірних відносинах з банками та при розпорядженні рахунком і підписуванні розрахункових документів.
Відповідно, якщо юридична особа в процесі своєї діяльності не має бажання надалі використовувати печатку, вона має право відмовитися від неї шляхом внесення відповідних змін до установчих документів та повідомити про це із наданням підтверджуючих документів, які зберігатимуться у справі з юридичного оформленого рахунку.
Отже, враховуючи позицію НБУ викладену в листі, можна зробити висновок, що у випадку бажання засвідчувати документи в процесі банківського обслуговування лише підписом, юридичній особі необхідно внести зміни до установчих документів, зазначивши про невикористання нею в господарській діяльності печатки та зареєструвати нову редакцію/зміни до статуту у встановленому порядку. Після чого, надати банку копію статуту/змін до статуту з відміткою про реєстрацію, що буде належним підтвердження правомірності невикористання такою юридичною особою печатки.