12.05.2015
Кабінет Міністрів України, на виконання вимог Закону України № 77-VIII, 28 квітня 2015 року оприлюднив проект постанови «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Хоча, такий порядок Кабмін повинен був розробити та затвердити до 01 квітня 2015 року.
Нагадуємо, що з 01 січня 2015 року Законом № 77-VIII внесено зміно до ч. 3 ст. 24 КЗпП України, згідно з якими працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації держаної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
На сьогодні, роботодавці, в питанні повідомлення про прийняття на роботу працівника, керуються роз’ясненнями ДФС України.
Згідно з проектом Порядку повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою, згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях, разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
На практиці сьогодні роботодавці повідомляють про прийняття на роботу шляхом подання/відправлення повідомлення в паперовій формі. Таку ж можливість передбачає і проект порядку. Лише при організованому наборі працівників (більше п’яти) роботодавці повинні будуть або направляти повідомлення засобами електронного зв'язку або крім паперової форми, додаткового відправляти електронну форму.
У формі повідомлення передбачається зазначати наступні відомості про працівника:
- прізвище, ім'я, по батькові застрахованої особи;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які відмовилися від прийняття реєстраційного номера);
- номер і дату наказу про прийняття на роботу;
- дата початку роботи.
З огляду на оприлюднений проект Порядку, процедура повідомлення про прийняття на роботу працівника, не складна і не повинна сприяти виникненню суперечностей чи проблем.
Водночас, це лише проект, який вірогідно буде доопрацьований. Тому до офіційного затвердження відповідного Порядку, роботодавці можуть повідомляти про прийняття на роботу в довільній формі територіальні органи ДФС України та у даних звітності.