26.08.2015
На початку серпня 2015 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо спрощення ведення кадрової роботи платниками податків)» (далі – Закон), яким пропонується скасувати трудові книжки. Прийняття даного Закону дозволить зменшити час та зекономити кошти на адміністрування трудових книжок.
Відповідно до проекту Закону, при укладенні трудового договору громадянин буде зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, заяву про прийняття на основне місце роботи або на роботу за сумісництвом, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, посвідчення застрахованої особи в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та інші документи. Як вбачається з проекту, вимога про подання трудової книжки – відсутня.
Облік трудової діяльності працівника здійснюватиметься в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Відповідний реєстр працює з 2000 року, а Пенсійних фонд України, в свою чергу, для призначення пенсії використовує дані саме даного реєстру.
Основним документом, що підтверджуватиме стаж роботи, буде інформація з персоніфікованих даних працівника, що підтверджуватиме сплату внесків на соціальне страхування.
Прийняття даного Закону дозволить ліквідувати ще один пережиток радянських часів, а питання обліку трудової діяльності перейде в електронну форму, що, безсумнівно, є позитивним.