30.01.2017
З 1 січня 2017 року вступив в силу Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні". Метою прийняття Закону було спрощення податкової системи та адміністрування податків для покращення інвестиційного клімату.
Пропонуємо Вашій увазі найбільш важливі зміни, відповідно до Закону:
- запроваджено повноцінний електронний кабінет платника податків (доступ до всієї податкової інформації про платника, проведення звірки розрахунків з бюджетом, заповнення та подання податкової звітності, реєстрація податкових та акцизних накладних, інформування про перевірки та ін.);
- встановлено єдиний термін надання відповіді платником податку на запити контролюючого органу про надання інформації 15 робочих днів. Раніше Податковий кодекс передбачав 2 терміни – один місяць та 10 днів.
- змінено критерії належності платника податків до категорії великих платників податків, зокрема збільшено показник сплати платежів до державного бюджету за платежами, які контролюються ДФС, з 12 до 20 млн. грн.;
- податковий орган зможе вимагати від платника податків, який має податковий борг, укласти договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості на орган ДФС.;
- запроваджено податкові канікули (застосування нульової ставки на прибуток підприємств) на період до 31 грудня 2021 року для підприємств у яких річний дохід не перевищує 3-х мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати.;
- введено нову процедуру зупинення реєстрації податкової накладної на підставі даних автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризику.;
- передбачається впровадження обов’язкового реквізиту податкової накладної - коду товару згідно з УКТ ЗЕД, який відображається у податковій накладній, на всі без виключення товари.;
Основні ризики, що стосуються таких змін до законодавства, стосуються забезпечення надійного правильного функціонування електронних систем та баз даних та захисту від несанкціонованого втручання у їхню роботу.
Значна кількість змін містить прогресивні норми, проте деякі зміни є неоднозначними, зокрема, це стосується запровадження податкових канікул – через занадто жорсткі критерії на практиці лише деякі компанії зможуть ними скористатися.
Загалом вважаємо, що спрощення податкової системи, а також підвищення прозорості та якості адміністрування податків сприятиме створенню сприятливих умов для залучення інвестицій та ліквідації поширених схем ухилення від оподаткування.