14.04.2017р.
Закінчується громадське обговорення Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання окремих питань перевезення та транспортного експедирування", та 15 березня 2017 року цей законопроект було розміщено на офіційному сайті Мінінфраструктури, та на даний час законопроект перебуває на стадії обговорення громадськості
Законопроект передбачає внесення змін до Цивільного Кодексу України, Господарського Кодексу України, Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність", в частині регламентації відповідальності експедитора та перевізника під час здійснення внутрішніх перевезень.
Питання відповідальності перевізника та експедитора в чинному законодавстві врегульовано досить поверхово, так, на даний час застосовуються розмиті формулювання на кшталт "відповідальність згідно з Цивільним кодексом України, іншими законами та договором транспортного експедирування" (ч.2 ст.14 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність"), "розмір штрафів, що стягуються з перевізників за прострочення в доставці вантажу, визначається відповідно до закону" (ч.3 ст.313 Господарського Кодексу України)
Вказаним законопроектом пропонується обмежити відповідальність перевізника за прострочення доставки вантажу розміром провізної плати за перевезення вантажу. Також, встановлено розміри відповідальності за втрату, нестачу або пошкодження вантажу – в розмірі 2 розрахункові одиниці за 1 кілограм відсутньої ваги брутто. При цьому розрахунковою одиницею є одиниця спеціальних прав запозичення, визначена Міжнародним валютним фондом. Тоді як на даний час перевізник відповідає за втрачений, пошкоджений вантаж в розмірі фактичної шкоди.
(Нагадаємо, що в міжнародних перевезеннях Конвенцією про Договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів встановлено наступні граничні розміри відповідальності перевізника за втрачений, пошкоджений вантаж "розмір відшкодування не може перевищувати 25 франків за кілограм відсутньої ваги брутто. "Франк" означає золотий франк вагою 10/31 грама проби 0,900").
Законопроектом також пропонується змінити регулювання транспортно-експедиторської діяльності, а саме, передбачається визнання експедитора повіреним (агентом) у випадках залучення до перевезень третіх осіб, та встановлено, що в таких випадках відносини перевезення виникають безпосередньо між клієнтом і перевізником.
Окрім того, законопроектом пропонується відшкодування експедитором лише реальних збитків, завданих внаслідок втрати, нестачі, псування, пошкодження або прострочення доставки вантажу (упущена вигода, за загальним правилом, не відшкодовуватиметься).
Загалом прийняття цього законопроекту встановить чіткі рамки відповідальності експедитора та перевізника під час здійснення внутрішніх перевезень, шо дасть змогу гармонізувати чинні застарілі норми з міжнародними стандартами та угодами.
Повний текст законопроекту за посиланням - http://www.mtu.gov.ua/projects/109/